reklama

Ako zabiť blogera

Ohohó! Vlado Schwantner má problémy so svojím blogom. Teda vlastne so sebou samým. Doteraz radil drogovým závislákom a zrazu má problémy. Hádam by mu bodlo, keby mu niekto poradil, čo robiť v prípade, ak na blogerov článok natrafí krvilačná šelma, ktorá ho chce zožrať aj s chlpami. Vlado mal smolu. Šelma menom romicko ho našla a on končí. Napísal rozlúčkový text. Som trochu prekvapená a tak trochu som to čakala.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (150)

Reakcie (teda iba tie negatívne) ma na blogoch pred časom poriadne vytáčali. Bolo aj tak, že som kvôli tomu prestala na čas písať. Nedávno som čítala rozhovor s Michalom Vieweghom. Strašne alebo aspoň dosť ho rozčuľovali kritici. Potom som čítala jednu kritiku na jeho novú knihu. Podľa autora je vraj Michal ješitný. Dovtedy bolo všetko OK, kým ho ľudia vynášali do neba. Potom prišlo od niektorých KO, a on začal do svojich próz zamontovávať čudných postihnutých „kritikov“. Vraj si tak potreboval kompenzovať svoju neschopnosť postaviť sa kritike zoči-voči. Hm. Je ťažké písať blog. Neviem, či si Michal Viewegh nejaký zriadil. Asi nie, lebo by ho klepla pepka. Tam by si našiel všetko možné, nielen ťuťulu-muťulu od fanyniek alebo pár exelentných riadkov ako vystrihnutých z prestížneho časopisu od prestížneho kritika. Na blogoch je to niekedy o hubu.To žerie blogerov asi najviac. Niekto sa anonymne celkom legálne naváža do konkrétneho blogera a všetci ostatní to vidia a sledujú spoza svojich monitorov. Fúha. Drsné. Celkom zaujímavá reality šou.Ibaže celé je to zbytočne nafúknuté. Ako každá reality šou. Sem-tam sa pozriem na niektoré reakcie v rôznych diskusných fórach. By ste sa čudovali, aké drsné reakcie a invektívy sa objavujú napríklad na takom milučkom serveri ako babetko.sk. Povedala som si, že toto k svojmu životu nepotrebujem. Preto málokedy reagujem cez internet. Ani nechatujem a neholdujem elektronickej pošte.Ľudia si zvykajú na nový štýl života. Majú doma niečo, cez čo môžu iným povedať svoj názor od srdca a do duše. No a niektorým duša aj huba narástli dosť nakrivo, takže tam sa to všetko ukáže. Niekedy to tak zle ani nemyslia, len to tak vytresnú alebo vlastne vyklepnú. A bác. Iný človek dobre že sa kvôli tomu neobesí. Vôbec mám niekedy pocit, že je to všetko strašne smiešne, keď sa neznámi ľudia hádajú do krvi o nepodstatnostiach, ktoré sa ich života často nijako nedotýkajú a míňajú svoj čas, ktorý im preteká cez prsty. Jasne, je to prirodzený dôsledok trendu telefonovania, esemeskovania, expresného prijímania informácií a stále hlbšej povrchnosti. Je to príjemné, neosobné, rýchle a pohodlné.Vlado na to doplatil. Bolo pre neho príjemné urobiť si blog a urobiť si reklamu. Kým neprišli tvrdé slová na spracovanie článkov jeho blízkych. Jeho blogy sú čitateľsky veľmi príťažlivé. Taký štýl sa ľuďom páči. Ale svojich blízkych nepripravil na tvrdšie reakcie. To sa stáva. Ja som sa s Vladom stretla osobne. A celkom slušne som sa s ním pohádala. Z očí do očí. Tak je to lepšie, ako pichať do niekoho cez prezývku. On, vysoký statný chlap a ja, malá krpaňa. Hádali sme sa, čo robiť, keď rodič zistí, že pätnásťročný syn fajčí. On tvrdil, že nič. Treba mu vysvetliť škodlivosť, ale nezakazovať, lebo existuje zakázané ovocie a podobne. Pritom mi fúkol do tváre obláčiky kvalitného marlborkového dymu. Jasne, chápem ho. My sme doma nefajčiari, tak to zavoniame rýchlo. A príliš sa tým asi zaoberáme. Vlado sa vyhol aj odpovedi, podľa čoho si vyberá ľudí, ktorých bude liečiť. Namiesto konkrétnej odpovede na mňa spustil, že aj on musí z niečo žiť a má na krku starosti s domom, kde bývajú. Bola som z toho paf. Veď ja som sa len spýtala, aké má kritériá na prijatie. Narazili sme aj v inde. Mala som svojský názor na spôsob kontroly detí v školách, kde si na počítačoch nenápadne pozerajú sexuálne stránky. On tvrdil, že by bolo dobré vytvoriť akýchsi správcov počítačovej siete, ktorí by kontrolovali a sprístupňovali vybrané stránky pre školy. Uvažoval o takej práci. Ja som naopak tvrdila, že k tomu, aby sa takými stránkami deti nekŕmili ako cukríkmi, ich treba viesť doma. Že všetko, aj fajčenie aj drogy sa dá ako-tak zvládnuť, keď fungujú v rodine normálne vzťahy (podráždila som ho asi slovami obetavosť, pokora, morálka, desatoro). Nie vytvárať nové pracovné miesta, ktoré budú lepiť diery a profitovať z totálneho kolapsu vo výchove. Jasne, že sme sa pochytili. A Vlado si servítky pred ústa nekládol.On je taký a iný nebude. Rešpektujem to. Vadili mi na ňom iba dve veci. Nevie prijímať kritický názor druhého (vulgárnosti som predýchala) a že ľuďom vysvetľuje, ako z toho von a nie ako sa do toho nedostať. Napriek tomu považujem jeho články za potrebné. Ak niekomu pomohol dostať sa z kaše, nie je čo riešiť. Bolo by dobré, keby v tom pokračoval. To len tak na okraj. V skutočnosti som chcela napísať, aby blogeri našli v sebe dostatok pokory a sebareflexie. A vyberali si z kritiky to, čo ich posunie ďalej. Zbytočné žvásty bez argumentov a nadávky sú len oknom do duše každého človeka, ktorý ich používa. Pozor na ne. Majú ohromnú silu. Niektorých blogerov dokážu zabiť. A nielen blogerov...

Jolana Čuláková

Jolana Čuláková

Bloger 
  • Počet článkov:  166
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bývam s manželom a štyrmi deťmi v dedine neďaleko Nitry. Plánujem spáchať virtuálnu samovraždu. A tuto dolu si kliknite na inzerciu. O to ide... Zoznam autorových rubrík:  Komerčne vďačnéToto nečítajteMoje malé každodennostiAko sa žije inýmKultúraAntikultúraCestovanieHaluzePoéziaNeskutočné príbehyO slobode a manipuláciiSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu